Ακαδημίες Κωπηλασίας | ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Translate
Login / Create an Account

Ακαδημίες Κωπηλασίας

Η κωπηλατική θεωρείται από τους αθλητικούς επιστήμονες η πιο πλήρης άσκηση. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλοι σχεδόν οι εργοφυσιολόγοι, έχουν ασχοληθεί με τις επιδράσεις της κωπηλατικής άσκησης στον ανθρώπινο οργανισμό. Τα αποτελέσματα όλων των εργασιών, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η κωπηλασία δημιουργεί την καλύτερη φυσική κατάσταση στο μικρότερο δυνατό διάστημα. Ας δούμε αναλυτικά ποιοι είναι οι παράγοντες που την κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα είδη εκγύμνασης.

Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε μερικούς γενικούς όρους.

Τι είναι φυσική κατάσταση;

Ουσιαστικά πρόκειται για το συνδυασμό τριών ικανοτήτων του ανθρώπινου οργανισμού, την αντοχή, τη δύναμη και την ευλυγισία. Η καλή φυσική κατάσταση επέρχεται μόνο με την καλή λειτουργία και των τριών ικανοτήτων.

  • Αντοχή- Είναι η ικανότητα του οργανισμού μας να εκτελεί μια μυϊκή εργασία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το επίπεδο της αντοχής μπορεί να μετρηθεί με τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου στο λεπτό, ανά κιλό σωματικού βάρους ή πιο σύντομα V02 max
  • Δύναμη- Είναι η ικανότητα των μυών μας να αντεπεξέρχονται σε σημαντική αντίσταση. Υπάρχουν διάφορες μορφές δύναμης όπως μέγιστη δύναμη, ταχυδύναμη, αντοχή δύναμης κ. α.
  • Ευλυγισία- Είναι η ικανότητα των μυών να μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά σε όλο το εύρος της κίνησής τους. Εξαρτάται πολύ από το είδος της εκγύμνασης που επιλέγουμε. Κακή ευλυγισία σημαίνει συχνοί τραυματισμοί.

Πως η κωπηλασία επηρεάζει την αντοχή;

Σχεδόν όλα τα είδη γυμναστικής επηρεάζουν μεμονωμένες μυϊκές ομάδες αφήνοντας αγύμναστες όλες τις άλλες . Κάνοντας κωπηλασία σημαίνει ότι ενεργοποιούμε ταυτόχρονα όλους τους μυς μας. Σε κάθε κωπηλατικό κύκλο (κουπιά) έχουμε κίνηση από τα πόδια, την πλάτη, τα χέρια και τους κοιλιακούς. Με τον τρόπο αυτό η επιβάρυνση που δημιουργείται είναι η μέγιστη δυνατή, έχοντας έτσι την καλύτερη επίδραση στην αντοχή μας. Τα αποτελέσματα έρχονται αρκετά γρήγορα σε όλο το σώμα μας. Η αερόβια ικανότητα των κωπηλατών υψηλού επιπέδου είναι από τις μεγαλύτερες που έχουν μετρηθεί από όλα τα αθλήματα.

Ποια η σχέση της κωπηλασίας με την δύναμη;

Σε μια κωπηλατική κουπιά ξεχωρίζουμε δύο φάσεις , το τράβηγμα της αντίστασης και την επαναφορά. Στο τράβηγμα προσπαθούμε να έλκουμε τη λαβή όσο πιο δυνατά μπορούμε, ενώ στην επαναφορά επιστρέφουμε στην αρχική θέση χωρίς επιβάρυνση. Η όλη κίνηση γίνεται ομαλά και απαλά. Ουσιαστικά, θα μπορούσαμε να την παρομοιάσουμε με τις έλξεις βάρους, με τη διαφορά ότι στην επαναφορά δεν υπάρχει αντίσταση. Η διαφορά αυτή είναι πολύ ουσιαστική γιατί δίνει στους μυς μας τη δυνατότητα να εργάζονται για μεγαλύτερο διάστημα, ενώ ταυτόχρονα ξεκουράζονται με αποτέλεσμα να εφαρμόζουν την ίδια δύναμη. Μεγάλο, επίσης, κέρδος έρχεται από τη συνεργασία των μυών σε απόλυτο συντονισμό.

Γιατί επιτυγχάνεται ευλυγισία με την κωπηλασία;

Εδώ φαίνεται και το μεγάλο πλεονέκτημα της κωπηλασίας σε σχέση με άλλα αθλήματα που και αυτά χρησιμοποιούν όλους τους μυς, όπως η κολύμβηση και ο ανώμαλος στο χιόνι. Στην κωπηλατική κίνηση οι μυς ενεργοποιούνται σε όλο το εύρος τους. Τα πόδια ξεκινούν από πλήρη κάμψη και τα χέρια καταλήγουν και αυτά σε πλήρη κάμψη. Γυμνάζει ταυτόχρονα όλους τους μυς μέσα από ένα ευρύ φάσμα κινήσεων, οι οποίες δε συντηρούν την ευλυγισία αλλά προστατεύουν τις αρθρώσεις μέσω μιας άσκησης ελεύθερης από κραδασμούς.

Μπορεί να αθληθεί ο καθένας;

Ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλλο και το επίπεδο φυσικής κατάστασης, ο καθένας μπορεί να γυμναστεί κωπηλατώντας. Δεν είναι τυχαίο ότι τα καλύτερα πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο έχουν την κωπηλασία σαν κύρια εκγύμναση των φοιτητών. Η κωπηλατική άσκηση χρησιμοποιείται σαν βασική άσκηση αποκατάστασης από αθλητικούς τραυματισμούς άλλων αθλημάτων.

 

 Πόσο ασφαλής άσκηση είναι;

Η κωπηλατική θεωρείται από τις πιο ασφαλείς ασκήσεις για τους εξής λόγους: Είναι impact free, που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνει τις αρθρώσεις από το σωματικό βάρος και τους κραδασμούς που δημιουργούνται εξαιτίας τους. Γυμνάζει ταυτόχρονα όλους τους μυς, σε όλο το εύρος τους. Η αντίσταση της άσκησης είναι ανάλογη της δύναμης, δηλαδή όσο πιο πολύ δύναμη βάζεις τόσο πιο δύσκολη γίνεται. Η επιλογή του ρυθμού γίνεται από τον ίδιο τον ασκούμενο, ανάλογα της διάθεσής τους.

[SPORTS INSIDE Ιούλιος- Αύγουστος 2007 τεύχος 6]

 

Τέλος του 2001 και σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε Ακαδημία Κωπηλασίας.

Η Ακαδημία Κωπηλασίας του Ν.Ο.Θ. είναι δίμηνη και απευθύνεται σε παιδιά και νέους (αγόρια και κορίτσια) 10-18 χρονών(10-14 και 15-18) καθώς και τμήματα ενηλίκων.

Τα μαθήματα γίνονται στις εγκαταστάσεις του Ομίλου καθημερινά 16:00μμ και κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 10:00 - 12:00.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει

  • Γενική ενημέρωση περί των ευεργετημάτων του αθλήματος 
  • Πρακτική εκμάθηση στο κλειστό κωπηλατήριο και στα κωπηλατοεργόμετρα του γυμναστηρίου 
  • Πρακτική εξάσκηση στο νερό μαζί με έμπειρους αθλητές-πρωταθλητές κωπηλασίας του Ν.Ο.Θ.

Υπεύθυνοι προπονητές: Χρυσόπουλος Γιάννης και Μόκκα Αλεξάνδρα.

Περισσότερες πληροφορίες στα 2310414521 (γραμματεία Ν.Ο.Θ.) και 694352022.

facebook_like: 
`